Hemmadag

Hejsan!
Funderade på att göra massa olika saker idag egentligen men just nu känner jag mest för att stanna hemma. Markus drog till Ö-vik över dagen så jag tog en prommis med mamma och sen har vi bara myst. Strax blir det god middag med hela familjen samlad, underbart! Tidigare idag gjorde jag helt fantastika pannkakor som kändes lite nyttigare än vanliga amerikanska. Dessa blev VÄLDIGT fluffiga och hur goda som helst!
 
Recept på kokos och blåbärspannkakor
1 ägg
1 dl blåbärskvarg
0.5 dl vetemjöl
0.5 dl grahamsmjöl
1,5 tsk bakpulver
lite vanilj
riven kokos
mjölk tills önskad konsistens
 
Blanda alla ingredienser, stek i fett (förslagsvis kokosfett) på medelhög värme. När pannkakorna börjar bubbla på ovansidan är det dags att vända! Jag toppade med ännu lite blåbärskvarg, färska blåbär och kokosflingor.
 
 
Adderade lite vindruvor och passionsfrukt innan jag mumsade i mig allt framför Freedom Writers. Fin film!
Puss.
Kommentera inlägget här: